DIRIKU HAMBA YANG LEMAH

Ahad, 7 Oktober 2012

PENGALAMAN YANG MENYERAMKAN

Dalam pukul 4.30 pagi tadi aku dan kawan dikejutkan dengan suara yang kuat
mula2 aku kurang pastI dari manakah suara perempuan menjerit itu
rupa2nya suara itu datang dari bilik sebelah bilikku
housemate aku telah mengalami gangguan histeria
jeritannya amat menakutkan aku dan kawan2.
aku tidak mampu berbuat apa2
hanya mampu berdoa dan baca ayat kursi dan tiup ke telingannya
Alhamdullah buat seketikanya dia tenang dan tidak meraung
salah seorang kawanku call ketua blok

datanglah 3 orang pelajar lelaki membantu kami
dia merancau2 dan dia jadi amat bertenaga
aku mula seram sejuk
semasa proses merawat, dia memberi tindak balasnya
ayat suci dibuka di laptop
dia meraung, mengeletar

kejadian ini berlanjutan sehingga selepas subuh
barulah sedikit lega
aku dan 2 housemate mula berteman ke tandas, ambil i sembahyang
dan sembahyang pun sama2 di dalam bilikku

selapas itu dia muala menceritakan kejadian yang mula2 menimpanya
dia dengar seseorang memanggilnya dan menyuruhnya ke tempat yang tinggi
dia juga ada menyatakan sebelum dirasuk, dia nak minum darah
selapas itu, aku dan 2 temanku membaca surah yasin sebagai perlindungan

aku mengharapkan tiada kejadian ini berulang lagi
cukuplah hanya sekali sahaja

sebagai ingatan bersama2
bacalah ayat kursi dan 3 Qul sebelum tidur
Ayat Kursi
untuk melindungi diri daripada gangguan makhluk halus
sesungguhnya Allas SWT akan menghantar 2 malaikat
untuk menjaga kita sepanjang tidur kita
yakin kepada Allah SWT yang maha hebat dan maha kuasa
ALLAHUAKHBAR!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan